och vi öppnar alla fönster

regnen börjar falla och jag tar ett varv runt sjön med inga kläder i hörlurarna och ler för mig själv när löven prasslar. fyller upp badkaret med vatten så varmt att det bränns i huden och häller i alfons åberg-skum, tar med en gin och tonic on the rocks och flyttar högtalaren så att jag hör när johan heltne sjunger. ligger kvar i sängen en extra stund bara för att jag kan, säger du kan du fixa pannkakor och det kan han så det gör han. flyttar över mitt schampoo, en av tekannorna och växten jag fick av emma för annars känns det främmande.
 
sedan gör vi varm choklad med vodka och grädde i och förvånas över att det är så gott. värmer såsen från igår. du vi stannar inne idag va och jag svarar alltid ja. och sedan går jag ut bara för att säga hej och när jag låser upp dörren hemma igen känns det så där som jj alltid berättar om. 
 
du så fin - jonathan johansson
inga kläder - veronica maggio