familjesången

vi är arton dagar in på det nya året och hittills tycker jag att det mesta har varit som det alltid har varit. förutom den lilla siffran i slutet på framsidan på kalendern.
 
min familj firade en andra julafton i lördags, med julklappar och gröt. och även om de presenter jag gav bort var sämst så var det ändå roligt för vi kunde skämta om att elias fick ytterligare en grytlapp, att våra improviserade rim var som hämtade från dikter skrivna av mina högstadiebarn, att timothy blev lika glad för ett dra på-lakan som jag blev trots att det var jag och inte han som fick det. vi diskuterade vid vilken tidpunkt det är lämpligt att kasta ut julgranen och kom fram till att det är någon gång runt påsk.
 
min familj är kul på det sättet, att vi kan diskutera saker med hetta ena stunden, för att sjunga familjesången i nästa. (ja, vi har en familjesång. texten är "vi är en bra familj, vi har det roligt tillsammans". sjung med varierande tema och en mängd olika improviserade stämmor.)