Och lukten av bränd plast spred sig i köket...

 
Varje gång när jag sitter i sängen och hör mobilen vibrera så tror jag att jag sitter på den. Varje gång. (Det gör jag också för det mesta. Sitter på den alltså.)
 
Har jag berättat om lukten av bränd plast som spred sig i vårt hus i lördags natt? Haha, det är faktiskt ganska roligt. 
 
Så här var det. Klockan var ungefär halv ett på natten. Jag behövde verkligen duscha. Jag gick upp för att göra just det, men upptäcker till min förvåning att duschslangen är borta, vilket försvårade alltihop. Så jag går ner, finner pappa i köket och upptäcker att han håller på att massakrera en gummislang. Det, insåg jag, var duschslangen. Så jag frågar vad han håller på med och förklarar att jag vill duscha. Han meddelar att det blir svårt eftersom en avklippt bit av gummislangen sitter fast inuti en rund metallbit som behövs för att sätta fast slangen. Vi måste alltså få ut den där gummibiten.
 
En timma senare. Jag och pappa står med en tändsticka och en tång och försöker bränna ut gummit, som smälter samman till en svart massa och sprider en inte helt angenäm lukt av bränd plast i köket.
 
 
Dock fick jag duscha till slut, så historien slutar lyckligt.
 
Och bilden? Jo, det var så att jag och Emy, när vi träffades sist, råkade få ett smörpaket att börja brinna i mikrovågsugnen. Det luktade också sådär mysigt. Fråga inte vad som hände. Det bara började blixtra och sedan började det brinna. 
 
Börjar misstänka att folk har rätt som anklagar mig för att vara dålig på att laga mat.