Well tell her that I miss our little talks

 

Var hos Maria i tisdags och firade hennes födelsedag. Och även om jag inte hann köpa någon present till henne var det grymt - känns så weird att inte träffa henne varje vecka längre. Men i höst kommer vi ses i stort sett varje dag, så jag gissar att jag kan överleva. Jag fick också tillfälle att visa upp mina nya dancemoves. Shufflar som en kung nu för tiden. (Eller ah. Man kan väl få låtsas i alla fall.)

 

Sedan igår var det konfirmander som vanligt, och även idag. Nu är det dock mest repetitioner inför konfirmationen och inga lektioner. Men jag och Oskar byggde ett kaktorn (som Ingrid var så vänlig att störta. Hon fick bygga upp det igen, men hon fuskade så det var inte lika bra som vårt) och jag hittade ett bibelcitat åt konfirmanderna. Det var inte ett sådant som jag ville ha, men tydligen var det opassande att skriva "Allt fett tillhör Herren" i en konfirmandbibel.

 

Istället blev det något gulligt från första Petrusbrevet, något om godhet. Jag tänkte först ta "Som en guldring i trynet på en gris, är skönhet hos en kvinna utan vett", men det var vid närmare eftertanke inte heller lämpligt eftersom det kan misstolkas. Och alla konfirmanderna är faktiskt gulliga, inte som grisar.'

 

(Nu var det ju inte detta bibelcitatet jag använde. Men det här var väldigt fint också.)

 

Sedan drog jag, pappa och Elias till Borås och kikade en massa i affärer. Men jag hittade ingenting. Idag har det hittills inte hänt något mer intressant än att jag har läst ut en bok. Och den var bra. Så nu får surrar mitt huvud av meningar och repliker och halvfärdiga historier.

 

Synd att man inte kan ta tjänsteledigt från skolan. För det skulle jag vilja göra och bara skriva, skriva, skriva.

 

Jaja. Nu ska jag göra precis det, hitta på något födelsedagsrim åt Maria (några dagar försent...) och lyssna ännu mer på fantastisk musik. Ciao!