Iakttagelser - till postlådan och tillbaka

Jag gav mig ut på min resa den 7 augusti klockan 17:35 och jag kom inte hem förrän den 7 augusti klockan 17:48.

Jag påbörjade min långa färd med anledning av ett brev som skulle postas och jag tog sikte på brevlådan vid tågstationen. Medan jag gick dit såg jag en armé av mördarsniglar i antågande. Sanna mina ord, de har redan tagit över en stor del av världen. Harmagedon är nära!

Som tur är har sniglarna visat sig vara kannibaler, så de förökar sig inte så fort som de annars skulle kunna.

Jag klarade mig förbi dem.

Sedan såg jag gubbar på kiosken som tog ner en skylt på taket. Drog inga slutsatser av detta.

På vägen hem så såg jag dock att ett av grannhusen hade en mängd skyltar i trädgården som talade om en viss "Bajselo". Namnet sa mig ingenting, men jag drog ändå slutsatsen att antingen var de utsatta för grov vandalism, eller också driver de skarpt med sig själva.

Efter en dust med mördarsniglarna var jag hemma utan större blessyrer. Har lärt mig mycket av resan, och växt som person.

Frid åt er alla!
Publicerat i På resa