Joy

Som ni kanske vet håller jag på och går igenom lite om de hästar som jag rider. Nu tänkte jag berätta lite om Joy.

 

Joy är ett sto på ungefär 14 år (tror jag) och är en welshponny. Hon är skimmel, lite onödig upplysning ja, men ändå. Hon står på ett stall i närheten av vårt landsställe och ägs av en person vi känner. Som ni kanske vet hade jag Joy under cirka fyra veckor förra sommaren och ska kanske ha henne även denna sommar.

 

 

Joy är jättetrevlig att rida, lite stoig visserligen och hon har sina olater också. Till hennes negativa sidor hör hennes oändliga buffande med huvudet. Så fort man sitter börjar hon gnida och knuffa med huvudet, och även när man står nära hennes huvud. Det spelar ingen roll hur konsekvent och bestämd man är, det hjälper inte.

 

Men hon tycker verkligen det är kul att bli riden och hon bjuder verkligen framåt; men bara när hon tycker det är kul. Jag gillar henne verkligen; hon är ganska lättriden, eller vi passar i alla fall bra tillsammans och hon är ganska känslig både för tygeltag och skänkeln. Tyvärr blir hon inte riden så ofta av olika anledningar.

 

Joy har fått flera föl, bland annat Monitor, en häst som jag har börjat rida lite grann nu.

 

Emy rider Joy ;)

 

Kram,

 

#1 / / Sanna:

Nemen vilken liten söting där :D