And the tears come streaming down your face, when you lose something you can't replace.

Hallå!
Emy här som gästbloggar.
Som ni vet är Daphne i Bollebygd hos Daniella. *avundsjuk*
Vi får väl hoppas att dem har det bra med alla hästar och så. Om jag minns rätt har hon några stycken.

Idag tänkte jag berätta lite om Daphne... Den personen som ni läser om i bloggen, alltså den hästtokiga flickan som älskar att rida, är ju bara en liten del av henne. Jag som är hennes vän vet ju hur hon är annars.

- Det stämmer att Daphne är helt galen i hästar. När vi gick i skolan tillsammans blev jag nästan tokig på hennes snack om fullblod, araber och andra raser. Fast nu när jag inte längre går i hennes klass så saknar jag det lite. Man såg verkligen hur passionerad hon var. Hur mycket hon älskade sporten och djuret. Och jag måste ju erkänna att Kjartan var rätt söt!

- Förutom allt hästsnack är hon otroligt duktig i skolan. Jag tycker ibland att hon tar på sig för mycket, vilket slutar med att hon blir stressad. Fast så blir det ju när man måste prestera på topp. Jag klandrar henne inte, jag skulle också vilja vara så duktig och smart, fast vi alla är ju olika?

- Daphne är alltid kul att vara med. Tillsammans hittar vi alltid på knasiga saker att göra. Lite kan du läsa om här; på vår gemensamma blogg. Jag delar några av mina finaste stunder tillsammans med denna tjej. Kan inte förstå att jag hade turen att lära känna henne.

- En utav det bästa saker med henne är att vi är rätt lika, fast samtidigt så galet olika. Vi kan se på varandra och genast veta vad den andra tänker. Det är helt knasigt, men sjukt coolt att man kan ha det så med en vän.

- Daphne tycker inte om att vara taskig. Alltså, vem gör det egentligen? Men om vi säger såhär; jag lyckas alltid vara rätt elak mot folk -det ligger liksom i min natur. Men Daphne däremot, hon gör aldrig något sådant. Eller tja, aldrig kanske är en överdrift, men det händer absolut inte ofta! Kanske en gång per år. ;$

Detta är bara en del av allt man kan skriva om henne,, men tja, det räcker väl med detta så länge?

Nej, nu pallar jag inte skriva mer, måste ju blogga på min blogg också!
Vet att det kommer upp några tidsinställda inlägg sedan, hon hade förberett med det sa hon.
Men för att sammanfatta det hela; Daphne är en galet underbar person, som jag saknar så mycket, mer än hon kan ana & mer än jag kan förklara. Jag älskar henne, det gör jag verkligen. Underbaraste vännen. Ni har sån otur att ni aldrig mött henne, för hon är en sån flicka som lämnar spår, en sån flicka som man inte glömmer. ♥

/Emy.
#1 / / Dafie:

Aaw gumman du är så snäll <3 Älskar dig också.