Ridningen igår

Ursäkta min frånvaro idag, men jag var och klippte mig direkt efter skolan, och sedan har jag fikat och haft allmänt mys. Bara jag som tycker att det är überskönt att klippa håret? ;P


 

Hur som helst, ridningen igårkväll då. Sorti var helt underbar, jag vill inte säga för mycket, men det kändes så rätt med honom. Efter ungefär två minuter på honom hade jag världens smile i ansiktet. Lätt i formen, liite stum i munnen kanske, men jag får bara göra många halvhalter och volter för att hålla honom uppmärksam så går det bra. Han gick också jättefint i både tölt och trav; han springer ju som en galning och lutar lite mer åt tölten men var otroligt lättväxlad och hade en såå tjusig form i traven :D Riktigt synd att ni inte fick några bilder, men kameran stannade visst kvar på köksbordet...

 

Haha, jag vet inte hur mycket jag bör avslöja här, men jag kan säga att det var riktigt roligt med underbara Rebecka x) Handhästridningen gick helt okej, vi töltade på ovalbanan några varv, innan vi beslutade att galoppera loss med hästarna... För mig var det helt okej eftersom jag satt på Solfaxi just då, den snälla hästen gör väl inget, men Sorti blir tydligen rätt galen, vilket vi även märkte.

 

Efter den kanske liiite speedade galoppen var Sorti rätt upphetsad när vi bytte hästar, men det var helt okej. Folk tror alltid att jag är rädd när jag sitter på sådana hästar, men jag tycker det är helt okej :P Till och med roligt faktiskt.

 

Eftersom jag inte fick några bilder får ni väl en på min ridlärare som rider honom ;) Så att ni vet hur han såg ut i alla fall.

Buskillen <3

 

Jag tror att jag har Saga sista gången nästa gång, men vi får se. Jag kommer också rida under lovet, förhoppningsvis får ni bilder på det med.

 

Kramar,

Publicerat i Veckans