HÖÖÖÖSTLOOOOOOV!!!!!!!!!!!!!

YEY! hurrar alla vi som har längtat efter höstlov. Ni som inte har gjort har förmodligen en psykisk instabilitet eller på annat sätt en missbildad hjärna som tar sig uttryck i sådana här situationer. I alla fall. Jag har varit ytterst aktiv. Jag har t.ex. redan varit hos en god vän, EM med andra ord, imorgon ska vi till tandläkaren (vet ni, jag kom på mig med att skriva tandläkare med stort T... typ som om de heter det. Fatta kul egentligen; "Hej, det är jag som är Tandläkaren. Jo, det är faktiskt mitt namn." ^^ Dålig humor?) för min tandställning har mobbat sig på ett ställe, tråden som håller fast den där stålramen har hoppat av på ett ställe. Och sedan ska vi till Lerbäcken och så ska jag träna. Och snart är lovet slut :'( Då blir jag helt förtvivlad ju!! Men det är inte så farligt egentligen, en vecka skola bara och sedan två veckors PRAO på Madkullen :D Så det blir jättekul!

Och hos den kära EM var den jättekul, det var inte jag som failade denna gång utan AS, som, bl.a. spillde eine hotta hotta på bordet (och jag kan säga att EM:s mamma älskar INTE kladd!!), håll på att riva ner en hel stapel med majs på burk, startade larmet på en mobiltelefon etc... Och EM själv tyckte att renar och hjortron var samma sak - jo det är sant! Hon ser uppenbarligen inte skillnad på en ren och ett hjortron. Ska jag klargöra skillnaderna? Här kommer alltså: En ren och ett hjortron. För att undvika missförstånd har vi även tillgång till en hjort.

En ren. Notera färgen samt exteriören (hur den ser ut).

 Ett hjortronbär. Notera färg och form.

Och till sist:
 En hjort. Notera teckningar, färg och hur kroppen ser ut. 

Det förefaller mig som att det är rätt stor skillnad mellan renar, hjortar och hjortron. Men jag hoppas att detta problem ska vara ur vägen. xD Kul också att fröken EM har plockat fram flöjten ur garderoben igen (i detta fall egentligen vinden. Men nu ska vi inte vara petiga.) och vi får alla hoppas att hon lär sig snabbt så att hon kan spela duetter med en viss person. ^^ Kram på dig, käre kompanjon. Vi får ses snart igen <3. g (egentligen står det alltså "om" men lägger man till "g" så får man plötsligt OMG vilket faktiskt betyder något.)

Nej, om man skulle ta och avrunda kanske? Kram på er alla!
/Dafie
Publicerat i Allmänt
#1 / / www.embeskvi.blogspot.com:

men jag sa ju bara fel, alltså, jag menade ju hjortar men råkade säga hjortron. har du ett problem med det eller ?!

& jag tycker fortfarande att renar & hjortar är lika -samma släkte i olika stadier?

& det är ju hur kul som helst att spela flöjt, hade tråkigt nog glömt det. Men nu blir det ändring -jag ska bli mästare på flöjt (kanske en överdrift?)

(L)-liga kramar, EM.

#2 / / Snacken:

men eller hur. Erkänn att du inte kan se skillnad på ett hjortron och en ren!! Plus att du borde gå till optikern. Du ser absolut ingen skillnad i FÄRG på renen och hjorten eller? DEN ENA ÄR FÖR }#£!! GRÅ och den ANDRA ÄR (typ) BRUN!!! MED PRICKAR!!!!!!



Men i alla fall. Du ska bli andra bäst i världen på flöjt, efter mig förstås. I framtiden kanske du kan önska dig/köpa en altflöjt också (jag såg en på FredmansMusik.se för 260 kr, av plast då. En sån som jag har tror jag :)) Fast då får jag förstås lära dig hur du spelar på den.

Spela på!!



Kramkram, DP



P.S. Vad tycker du om det nya temat? Erkänn rätt snyggt ändå?

#3 / / emyyyyyyyyyyy :D:

temat är najs ,

& innan jag ens funderar på att köpa en altflöjt måste jag bli något bra på min nuvarande flöjt :p

#4 / / Snacken:

Jo jag vet. Men ändå!! Plus att jag trodde att du var proffs på din flöjt ;)



Kramkram hoppas vi ses snart igen <3

#5 / / Ida:

hej, solfaradis som du tyckte om så mycket är min systers häst, kul att du tyckte om henne =).. ville bara hälsa dig detta ;)

#6 / / Daphne:

Åååh, vad roligt! Jättekul att höra från dig! Solfaradis var verkligen jättefin, men tyvärr fick jag aldrig rida på henne innan hon åkte ifrån ridskolan... :(

Ta väl hand om henne :)