Bilder från senaste besöket i Stockholm

Jag hittade några bilder från Stockholm som Diana skickat via mailen. Det var ju ett tag sedan men ändå. Vi besökte Livrustkammaren och såg på Kungligheterna när de firade Kungens födelsedag. (Hmm, jag vet. Men det var hästar med och förresten tycker jag inte att det är så dåligt med den sortens Monarki som vi har. Bättre än anarki, som EM kommer vilja ha när hon piercar sig och blir anarkist). Livrustkammaren är för de som inte visste det typ ett museum med grejer om monarkin och sådant. De hade en utställning om hundar och hästar som kungligheter har haft. Rätt kul faktiskt.
 Japp, här ser ni nu beviset på att jag är kung. Min kröning (utförd av Ärkekrönare Carin Nyhage) är här förevigad av faster Dianas kamera.

  Här sitter jag i karossen eftger kröningen och blir hyllad av folket. Kusk är Ärkekusken Carin Nyhage.

  En annan bild på Kung D i sin kungliga vagn, vinkandes till folket.

  Okej, jag abdikerade från tronen. Nu när jag ska få betyg har jag nog inte tid att vara kung. Och är man kung kan man inte hoppa på oskyldiga människor utan att Aftonbladet har en helsida om det. Därför passade jag på att smocka till en av mina vakter när jag avsteg från tronen. Ni vet, bara för att jag kunde.  (Jag är ju fortfarande omyndig)

  Är det bara min pappa som somnar så fort vi kommer in någonstans där det är tyst och dunkelt? Här sitter han i Livrustkammaren och SOVER! Vi andra bara "Vad är det där för galning" och låtsades att vi inte kände honom. Och när vi är i kyrkor (alltså inte på gudstjänster, utan på besök. Jag kan inte minnas när pappa senast var med på en gudstjänst), och på teater och bio och sådant, då somnar han ALLTID!!!! På TEATER!!!! Helt galet.

  Sedan åt vi på en restaurant. Det var tomatsoppa, inte så supergod men helt okej.

Okej, jag kan förstå om ni förväntade er bilder från vår senaste resa, men då måste jag koppla in kameran och sladden ligger i Lerbäcken. Snacka om att det kommer att bli bildbomb när jag väl fått hit den... Alla bilder från hela sommaren...

/Dafie
Publicerat i Allmänt