från fettsvålen

Hej. Lång paus. Alltså inte som att ni ska tänka in en lång paus där, utan som att det har varit en paus nu sedan jag bloggade sist.

Hur som helst har vi det bra här i Fjätervålen aka Fettsvålen. Min tå har blivit helt blå, vi har sett så mycket rodel att jag vill spy bara jag hör ordet och det är cirka 1.3 meter snö på marken.

Det låter lite som ett paradis. Och det är det också, lite, förutom de där himla rodel-tävlingarna som aldrig tar slut.
Jag skyller på OS. OS har gjort mig mycket ont i allmänhet de senaste dagarna, för det är det enda vi tittar på på tv, och nästan det enda vi pratar om. Jag har sett mer sport under dessa fyra dagar än jag tidigare gjort sammanlagt under mitt liv. Och när jag kommer hem kommer jag ändå inte ha någon att diskutera Emil Jönssons sjuka tredjeplats med, eller IPods seger i halfpipe, eller Sveriges grymma curlinglag...

Nej. Nu ska vi nog ut i backen igen. Tack Gud för värmestugor med wifi.
Publicerat i På resa