Nostalgia

Vet ni, häromdagen var jag ute och åkte inlines, nerför den där långa sköna backen vid toppen av vår gata. Det hade regnat tidigare så vägbanan var lite våt och väldigt slät.
Då kom jag och tänka på den där andra gången för rätt länge sedan när jag EM och VW åkte inlines nerför samma backe. Det var nästan likadant, förutom att jag nu senast var ensam och att det inte var mörkt. Men det var samma känsla och påminde mig om den där kvällen.
VW hade superdåliga inlines, hon hade lånat dem av mig och de var cirka tusen år gamla. De var dessutom jättesmå för mig så jag hade fått nya. Embeskvi bodde ju hos mig då, så hon hade sina rollerblades med sig. Vi åkte till skolan på dem nästan hela veckan, tror jag. Alltså fick VW ett par utslitna, dåliga inlines med plasthjul och totalt ingen stötdämpning. Jag förvånas fortfarande över att hon över huvud taget kunde åka på dem.
Det var sååå skönt, i alla fall för mig och EM, med våra fjädrande gummihjul som rullade lätt över den släta asfalten. Så häromkvällen blev jag lite nostalgisk och tänkte vidare ännu längre tillbaks i tiden. Till då när VW började, när EM och jag inte var kompisar, då Cas fortfarande gick kvar och vi spelade teater, då jag gick i handboll, på den gamla tiden med det gamla gänget etc etc.
Alltså, jag är jättenöjd med mitt liv, men ändå kan jag inte låta bli att längta tillbaka lite. Det bevisar ju bara att det var en härlig tid. Fast konstigt nog - jag kan knappt komma ihåg något som vi gjorde på rasterna med JD, Cas och LM. Vi spelade fyramannakotter (hur det nu stavas!) och andra kortspel, det minns jag. Men inte jämt - väl?

Jaja, time goes by...



Rolig bild? Jag hittade den på Google, själv är jag nog "Studious"... EM är väl "Air Head" eller kanske "High" ^^
Vad är egentligen "Bajitos"? Whatever.
Jag såg ett mycket roligt och träffande South Park-avsnitt om Facebook. Ett par mycket roliga 24 minuter.

Hur som helst. Min käre fader (alltså pappa - inte Gud xD) ville tydligen ha hjälp med maten. Egentligen vill han nog bara ha sällskap, men vad gör man inte för de man älskar?

Adieu et ciao!
/Snacken
Publicerat i Allmänt
#1 / / EM:

Jag håller med dig, det var superb att åka inlines ner för backen.

Våra liv äger ganska mycket, men jag håller med. Klart att man längtar tillbaka, det gör jag (tillbaks till den tiden då jag bodde nere i skåne)...

jag träffade din fader idag ;) Han var hemma hos mig xp

#2 / / Den Bästa:

Ja, den kära gamla tiden, den rinner ifrån oss... Haha, nej jag bara skojade! Min ömma fader behandla din gris eller?



/Snacken

#3 / / EM:

fuck you.

hon är ingen gris.

#4 / / Snacken:

May the lightning take you down!

Hon är en gris.

En tjock en.

#5 / / EMBESKVI:

Du är dum och ful.

Topsy är inte alls tjock och hon ser inte ut som en gris!

Din dumma sill!

#6 / / Den Bästa:

Men... hon är ju en gris?

Plus att jag inte gillar sill. Jag gillar tonfisk. Och torsk (om den är gott tillagad). Och lax. Mmmm... Jag tror visst jag blev lite hungrig ...

#7 / / EMBESKVI:

Dude, du är alltid hungrig. Ditt matvrak!

OCH HON ÄR INGEN GRIS!

#8 / / Dafie:

Hon är tyvärr en gris.