Dag Ett utan EM

Haha, nej jag är inte så desperat att jag numrerar dagarna som emBeskvi varit borta. Jag är faktiskt självständig! Men, men jag saknar henne lite, fast mor min säger att jag får jobba extra hårt i skolan denna vecka isället. EM är för tillfället - och hela veckan - på teckenspråkläger/skola (hennes ömma fader är döv).  Jag misstänker dock att mitt undermedvetna har tagit mammas råd på allvar - jag gjorde nästan en hel sida i matten idag!

Syslöjden är jobbig, nu måste jag riva en massa äckligt i bitar, det ska bli fyllning åt mitt mjukisdjur. Det tar typ hur lång tid som helst och är dessutom rätt tråkigt i längden. Varför har vi inte vanlig, enkel stoppning som vanliga skolor? Inte för att jag klagar; jag tycker att det är mycket skönare att gå på Montessoriskola mot vad det var på min första, kommunala, skola. Montessoripedagogiken passar mig nämligen alldeles utmärkt.

Men min dag har varit helt okej faktiskt, musiken var jätterolig, och på engelskan fick jag (äntligen) redovisa mitt arbete om Jason Mraz. Själv tyckte jag att det var riktigt bra, jag kom ihåg allting och blev inte alltför stressad.


Igår var jag på bio med CAS, vi såg Sherlock Holmes ihop. Det var roligt, även om filmatiseringen var lite konstig. Visste ni att Holmes var narkoman? CAS berättade att i boken hon läst (om gode Sherlock) så höll han typ på och tog sprutor och grejer. Det var lite konstigt att herr Holmes plötsligt blivit actionhjälte, men det var ett par lustiga skämt med, dessutom var det en man som hette sir Coward, ett mycket märkligt namn.
 På hela taget var det alltså värt att se filmen.

Nu ska jag snart till Cirkusskolan, det blir nog roligt fast det känns trögt just nu... Alltid lika jobbigt att ge sig ut och gå. Jösses vad det har snöat nu! Jag slår vad om att det är nästan en halvmeter snö, nja kanske inte riktigt men... nära nog. Nu kom Jolina hem och hon vill nog ha datorn, det lilla livet. Jag får väl avsluta.

Hej svejs
/Dafie

Publicerat i Allmänt
#1 / / -den som skrev nedanför?-:

HEJSAN SVEJSAN DU GLADE!

Nej men seriöst, ta dig samman kärring!

EN hel mattesida? Jag gjorde typ tre sidor när jag var borta (okej, en överdrift)

#2 / / -den som skrev ovan?-:

du är töntig.

cirkusskola in my ass

#3 / / Snacken:

Du gjorde inte ett enda mattetal.

#4 / / Snacken:

#5 / / embeskvi:

du är ful och dum.

jag gjorde jättemånga mattetal.

Och hörrududu, vem ligger längst fram i matteboken?

Ja inte är det snacken iallafall...

#6 / / Snacken:

Du sa i måndags att du inte gjort ett enda.

Snacken rules!

#7 / / >>censur?<<:

you look like poo

you look like poo

you look like poo



Jag ljög i måndags, jag ville inte såra dina "värdefulla" känslor. Tyvärr...

/theawesomeone

#8 / / Snacken:

Too bad for you looser