GOTT NYTT ÅR!

Ännu ett år är till ända och jag önskar er alla ett riktigt gott nytt!


Hur har ert år varit? Mitt har jag varit riktigt, riktigt nöjd med faktiskt. Det finns så många saker som jag har gjort och som jag är nöjd med. Det har helt enkelt varit superb. Faktum är att jag knappt kommer på någon period detta år som har varit dålig, förutom de sista kanske två veckorna av skolan som faktiskt kändes riktigt tunga.

Under denna period var jag väldigt deppad på grund av saknad och längtan, men det släppte nästan helt när stressen och pressen försvann. 



Jag kan börja med förra vintern, januari-februari-mars, den tiden ungefär. Jag kontrollerar mina minnen med bloggen, de inlägg som jag lade in vid den tidpunkten var oftast filosofiska, jag tänkte mycket på olika saker, vilket jag förstås gör fortfarande, men inte så att det går att uttrycka här i alla fall. Det var en snöig och kall vinter och vi åkte skidor i Italienska alperna, alltid lika trevligt. Jag och EM dampar som vanligt och jag lyssnar på Jason Mraz, börjar upptäcka hans tidigare låtar. En av de större händelserna är att Hjortron, min älskade älskling för all framtid, försvinner under skidresan när jag inte är hemma. Jag var otroligt deppad under flera veckor, kanske månader. Jag kunde inte ens berätta det för någon.



Framåt maj-april någonting, vårkanten i alla fall. Jag och EM är en vecka i Karlskrona och praoar på Sydöstran, en sjukt underbar vecka som jag saknar grymt mycket och tänker tillbaka på med djup nostalgi. Hela det första halvåret får jag en känsla av "det var bättre förr" av. 


Sedan i juni var vi alla lyckliga och glada tills chockbeskedet kom... EM skulle flytta lååångt bort. Avslutningen är fortfarande ett speciellt minne, minns det som det var i går faktiskt. Vi klarade oss igenom hela, genom alla uppspelningar och betygsutdelningen, ända tills det nästan var dags att åka hem. Då var det någon som vred på en vattenkran i mitt huvud och vi båda började gråta och kramas jättemycket. Det var så himla sorgligt och det kändes bara NEEEJ!! Detta får inte hända!! Men, ja, så blev det ju ändå. Sedan gick jag hem och grät hela vägen. Ni körde förbi i bilen och vinkade, typ fem pers trängde fram ansikten och händer och vinkade allt ni hade. Men jösses vad sorgligt det var. 


Nu börjar de roliga dagarna. Joy var hos oss fyra veckor mellan juni-juli och trots att det var tufft ibland var det i stort sett en riktigt härlig tid. Embeskvi kom och hälsade på också och red första gången. 



Som sagt grymt kul. Sedan bar det av till Polen-Ungern-Tjeckien på tre veckors resa och det var jättehärligt med många fina minnen och upplevelser, trots den extrema värmen som nästan tog kål på oss (okej, nu kanske jag överdrev liiiite). Vi träffar också alla underbara människor från reunion. Fantastiskt och jag älskar er såå mycket!



I augusti kommer CAS på besök och vi sätter upp en teater med fingerdockor, jag är uppe i Berg och hälsar på min "gamle vän", alltså EM. Vi besöker Silverfallen och allt är så himla trevligt!


Vi är också i Stockholm och hälsar på faster. Sedan börjar skolan igen och allt flyter på utan EM även om det känns tomt och konstigt. 


I oktober får jag tandställning och det är nästan det mest intressant som händer, jag praoar också i november på Madkullen, två riktigt härliga veckor med hårt slit och hästar. Jag och AS hälsar på EM igen i Berg. Saknar henne enormt!!


Annars är det nästan inget som händer, förutom dessa senaste dagar i december som det står om i inläggen på bloggen t o m den 22. Skolan slutar och jag får mina första betyg, HURRA! De var väldigt bra. Jul, året är slut.



Sammanfattning:

Men jaa, så här har mitt år sett ut helt enkelt. Det har varit svackor och toppar, så enkelt är det. Jag har börjat springa reglebundet och träna, satsat mer och mer på ridningen, bytt cirkusgrupp, slutat piano och så vidare. Det har helt enkelt hänt riktigt mycket och trots allt dåligt som har hänt är jag nöjd. 


Det här var mitt år. Hur såg ditt ut?


STOOOR KRAM!

/D-mannen

Publicerat i På G
#1 / / EM:

Pfft, du tog inte med den suveräna klassfesten?

Alltså skolavslutningen var hemsk, okej den ägde men alltså... du gjorde så jag börja gråta. Måste tyvärr straffa dig för det :o Nej men på riktigt, jag saknar "vår tid" om man kan kalla det så. Oh, how happy memories ^_^

Dag ♥ Daggmar - hoho, 1337.

Saknar & Älskar dig :o

#2 / / Dafie:

Samma här, saknar dig och älskar dig, men allt är ju inte förlorat... fast det sög att gå till skolan idag. Kan du inte flytta in hos mig?