LERA...!!!

Hlähh... jag HATAR lera! Det suger så grymt! Allt är bara fult och äckligt med denna gegga!
Kommer ni ihåg den första och andra december? Då var det minsann fruset! Världen var i julestämning med frost och glittrande träd och hård mark som inte gled undan...
Suck, nu är det över... men det är i alla fall inte lika äckligt som det var i November. När jag gick i trädgården kunde jag bokstavligen höra hur marken var liksom sjuk! Det porlade och slurpade, och då menar jag även den mark jag inte gick på...

Jag längtar efter julafton! Det är verkligen extremt mysigt! Med jullunch, julgran och så klart julklappar! På min jul samlas ju mormor, moster, kusin och min familj på kvällen, på lunchen även morbror, hans fru och mina kusiner + deras barn så jul är ett bra tillfälle att träffa min släkt!
Ni andra kanske inte har det, men ni har det såklart trevligt ändå!

Fast egentligen vill jag inte att julafton är riktigt än. Först vill jag längta så mycket som möjligt tills jag knappt kan hålla mig. När jag går och lägger mig på kvällen och stirrar in i glöden i kakelugnen, då känns det så där speciellt och mysigt och spännande som det bara gör innan julafton!

Och så har jag ju inte köpt några julklappar än! Vad önskar ni er, mina goda vänner?
Själv kan jag tänka mig lite praktiska grejer som pennor och vässare, förutom choklad såklart (helst mörk)!
Och skojiga grejer naturligtvis!

Ja, god jul på er allihopa!
/Dafie
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Koka ris och ät en fis...



/anonym

#2 / / Anonym:

Koka ris och ät en fis...