RIDLÄGER!!!!!!!

Jag var på ridläger förra veckan, vecka 33 och det var fantastiskt!!! Jag fick Kjartan - precis den häst jag ville ha - och han skötte sig rätt bra hela veckan, fast han sparkade efter Birningur, Perla och Greta... Nåväl, på tisdagen red vi längs en stig som var riktigt lerig, och den gode Kjartan är inte särskilt förtjust i geggamojja (hur det nu stavas). Vi kom till ett ställe med en jättestor lergrop, vääääldigt geggigt var det och Kjartan hade ingen lust att traska över som en snäll pålle (och jag kan inte påstå att jag hade varit överlycklig om jag tvingats gå där heller). Han höll på och vred sig och slinigrade sig men jag gav mig inte så till slut HOPPADE han över, från skritt! Jag blev väldigt förvånad, men lyckades klamra mig fast. Efter det hoppade han utan allt för mycket knot över resten av lergroparna.
Det var på vägen tillbaka som det verkligt skrämmande hände. Kjartan och jag låg långt bak i ledet, framför oss var Hannah på Birningur och bakom oss fanns Becca på Stigandi och Rjómi. Briningur och vi andra hade halkat efter resten av gruppen lite grann, så Hannah satte Birningur i trav för att komma ifatt och Kjartan hängde på. Plötsligt skriker Hannah "Bro!" och hon har rätt - precis framför Kjartans fötter ligger en liten, liten bro av trä. Vi hinner inte sakta av utan travar snabbt ut på bron, som är riktigt lerig och väldigt hal. Precis när jag tror att vi har klarat det glider Kjartans ena bakben (som fortfarande är på bron) och han tappar fullständigt balansen. Jag tror att bakbenet glider av bron och Kjartan går omkull! Som tur var hann jag ramla av innan han nådde marken, annars hade jag kanske blivit klämd, men i alla fall så klarade jag mig utan en skråma, och Kjartan kom snabbt på benen med endast två småsår på insidan av vänster fram och bakben (han haltade inte det minsta och det var absolut ingen fara med honom). Själv blev jag lite skrämd men vi kom ikapp de andra hästarna som började tölta och Kjartan hoppade över alla gropar - även de med broar.
På onsdagen var det långritt och vi hade sååå kul, och på torsdagen skulle vi iväg och bada med hästarna. Vi gav oss av i fullt solsken, det var varmt och alla längtade efter ett dopp. När vi kommer fram och de första tre personerna går i börjar de regna, men inte så mycket. Sedan går andra gruppen i och regnet öser ner, och vi hör åska mullra på avstånd. Precis när jag och de sista tre ska få rida i börjar det blixtra! Paula ville såklart inte riskera något så hon sa åt oss att det inte skulle bli något mer bad... Men men, vi fick rabatt på Madkullen-tröjor istället! Jag ska förmodligen få en i födelsedagspresent!
På fredagen skulle vi hoppa inför föräldrarna och tölta ärevarv på ovalbanan, som avslutning, och vissa av hästarna hade aldrig hoppat innan (förutom på träningarna som vi hade två gånger) så det var en stor prestation. Jag var jättenöjd med Kjartan, för på träningarna missade vi alltid sista hindret och fick rida på det två gånger, dessutom blev det bara trav på ärevarvet, MEN på själva uppvisningen gick det jättebra!! Han hoppade lätt över alla tre hinder och töltade hela ärevarvet!!!!!! Grattis även till Mollie och Becca som hade Blesi och Stigandi; era hästar kan inte ha hoppat mycket men gick JÄTTEBRA ändå!!

Ja, detta var min ridlägervecka i stort sett, fast vi gjorde ju en massa andra saker också som jag inte orkar skriva nu. I morgon börjar skolan så då ses hela Victorys igen! Hoppas ni alla haft en bra sommar och tack för att ni läst detta!
/Dafie

Publicerat i Allmänt
#1 / / den underbara:

-.-

#2 / / Snacken:

Douchebag