sommaren blir oktober

long time no see, eller hur? men jag är vid liv, och jag läser skriver ritar. spelar gitarr. köar skrattar gråter till kent. sparkar på lövhögar som när man var liten.
 
kanske ska passa på att nämna att jag sedan någon månad tillbaka pluggar lingvistik på GU. och lingvistik är alltså språkvetenskap. så det jag lär mig om är ungefär grammatik, ordbetydelse och tolkning utifrån kontext, fonetik, språktypologi (nej jag vet inte heller vad det är), och om språket utifrån socialt, tekniskt och psykologiskt perspektiv. nej, det låter inte så coolt. men det är det. och det är sjukt intressant. hook me up med era frågor om freges semantiska teorier, om användningen av predikatsfyllnad, om skillnaden mellan klusiler och frikativor, om metonymer meronymer metaforer.
 
innan allting tar slut - kent
play och sen repeat - veronica maggio
badge and gun - john mayer