okej så inte 20 års fest men några timmar i alla fall

det var väldigt väldigt dåligt ljus inomhus så jag har inte så många bilder som går att få någorlunda o-gula och som inte är för suddiga. men jag kan beskriva det i ord istället.
 
vi var nästan 30 personer i örbygården och det var kanske inte så fint dekorerat direkt men det fanns mat och vin och spotifylistan med stevie wonder, movits!, markus krunegård, madonna, lilly allen och mika gick på repeat. hanna och elias hade fixat en frågesport om undertecknad som mina vänner bidragit med frågor till så alla medverkande fick lära sig vilket mitt första favoritband var (sarek) och försöka nämna namnet på ett av mina gosedjur. min morbror och hans fru hade lagat en så stark (men jättegod!!) moambe att vi grät och drack glas efter glas med mjölk, elias emy pontus fixade crostini med pesto på, och lydia hade bakat en helt fantastisk chokladtårta som var nästan la belle epoque-rosa.
 
naturligtvis hade vi ett kent-quiz där de flesta satt som frågetecken och undrade vilket år vapen och ammunition egentligen kom ut och om kräm kom från verkligen eller isola. (miriam var för övrigt helt sjuk på det och fick i princip alla rätt)
 
sedan har jag dessutom så sjukt musikaliskt begåvade vänner och med en dryg timme att öva fick vi ihop nästan tre låtar. vi fick nya personligheter enligt principen för vad ett indie-band ska bestå av för människor (jag fick namnet vego-sissela) och sedan tog vi några bilder där vi tittar åt olika håll och ser coola ut. stort tack till er alla, igen.
 
presenter öppnades, min far tog rollen som talare och kom ut som pappa-feminist ("ni vet, det är när man skiter i kvinnors rättigheter tills man själv får en dotter och inser att hon blir orättvist behandlad av sina manliga kollegor"), vi dansade och sjöng och jag kände mig så där omtyckt och uppmärksammad som man bara gör när man fått hundra kramar på en kväll.
 
det här gör vi om när jag fyller 40. eller 30 eller 25. eller redan nästa år.