MgMUN

Idag, igår och imorgon är MgMUN på schemat och det innebär att vi tillbringar dagarna med att stödja resolutioner, använda alldeles för invecklade ord för att egentligen känna oss bekväma, diskret prassla med godispapper och ändå försöka vara professionell, lämna in motioner, replikera angående huruvida jämställdheten i Förenade Arabemiraten är relevant i frågan om att undanröja jordens fattigdom och hunger, skicka viktiga och totalt oviktiga lappar, klä oss fancy och tjata ut orden "högt ärade ordförande, delegater och övriga åhörare" tills vi aldrig mer vill ta dem i mun.
 
Det är alldeles för tidiga morgnar och för långa dagar och jag får lätt panik över alla människor i generalförsamlingen och jag är utmattad när jag kommer hem efter skolan, men det är roligt och intressant och jag älskar ju att stå inför människor och tala.
 
 
Som ambassadörer höll jag och Bamik öppningstal igår inför generalförsamlingen och jag älskar allt med det där podiet.