tick tack

Just nu är jag helt inne på att betala någon för att göra mina läxor. Helt seriöst. Det känns så fruktansvärt ovärt att sitta inne sista dagen på lovet, när det är så underbart väder ute, och skriva på datorn. Det var så här Aragorn när han bara kunde följt med Arwen till de odödligas land, men istället valde att stanna och kämpa mot Sauron. 
 
Lite kul ändå att jag drar paralleller mellan mig och någon som är villig att ge sitt liv i kampen för det goda. Jag tvivlar starkt på att jag hade gjort det. Jag hade typ krupit ner i en håla och levt resten av mitt liv som en eremit istället. Hade liksom inte fixat den pressen. Panikattackerna hade gjort mig handlingsförlamad mitt i striden.
 
Vem hade du varit i LOTR?
 
#1 / / Pontus Lindberg:

Jag är Gollum. Jag blir mer än gärna scizophren, kort, smal, dement, alldeles för gammal, ensam och ständigt plågad av allmän korruption - så länge jag får vara med dig, my precious.

#2 / / Ann:

Hade lätt velat vara Éowyn. Sjukt badass-female-power-kvinna med otroligt mod och stor kärlek. Men egentligen är jag Dori the Dwarf från Hobbiten. LÄTT

#3 / / hepphopp:

Hade varit Gimli. Kort, lätt överviktig, långsam och hårig.