juxta crucem lacrimosa

Igår hade vi förresten konsert. Så jag var i skolan tolv timmar och dog lite när jag kom hem. Om jag klarar av den här veckan över huvud taget så vill jag ha en applåd och ett offentligt avtäckande av en marmorbyst till min ära. Bara så att ni vet. På konserten framförde vi bland annat den fantastiska, underbara Stabat Mater, "det enda rätta", som jag har för mig att Ebba uttryckte det.
 
stabat mater - pergolesi
 
Vi gjorde lifehouse-drama i skolan idag och det gick så himla bra, och det kändes verkligen att Gud var med oss. Älskar att jag känt av hans närvaro så tydligt den här veckan, att han har varit så konkret MED i allt. I tisdags till exempel, delade jag bibelord på Fishe-samlingen, väldigt spontant påkommet. Får senare ett sms om att detta bibelord var Dagens Bibelord på Youversion-appen. Och liksom, det är klart att det kan vara helt slumpmässigt, men det finns så sjuuuuukt många versar i bibeln, så att just det bibelordet var just den dagen som jag delade det - det är faktiskt lite coolt.
 
Hur som helst är Jesusveckan, som ni hör, going strong. Fikarummet är platsen att vara de här dagarna, jag säger bara det.
 
Älskar Fisherman's Friends twitter förresten. Följ oss där!!!!!
 
#1 / / Johanna:

Åå stabat mater! Sjöng den förra året, vansinnigt rolig att sjunga!