september 2013

September 2013
 
 
- jag gick promenader hela tiden och älskade vartenda litet fallande löv
- orienteringsdagen genomfördes, överlevdes
- sena nätter var standard
- jag bakade, powerwalkade, myste, drack té och sprang flera mil i veckan
- tänkte väldigt mycket på tid, på liv, på att carpa diem
- det som spelades i min dator var främst musikal- och filmmusik, och jag upptäckte The Script
- Suits, New Girl och GoT. HELA tiden.
- jag fick rösta i mitt allra första riktiga val och kände mig VUXEN (och gammal)
- raw food blev min nya mat-crush
- mina glitterpinglor bildade bönegrupp men ägnade sig kanske inte främst åt bön
 
Hela september kändes det som att sommaren bara bleknade bort undan för undan, jag kallade sommaren 2013 för "sommaren som försvann" (i och för sig stämmer det nog ganska bra), fötterna fick tvingas in i strumpor och skor, alla läger och allt flängande med ryggsäcken över axeln var långt borta, mina fräknar försvann tillsammans med solbrännan jag skaffade i Taizé. Och mina dagar var liksom inte fria längre. Fast jag älskar ju hösten också, så det var nog ganska okej.