The typical Breanäs-resa

Hemma efter ett grymt bra läger på Breanäs! Resan dit var sjuk. Den var episk. Den var legendarisk. Ni skulle bara veta. Jag kan inte ens berätta alls. Men ni ska få se våra "The Typical Breanäs-resan" sedan. 
 
Lägret var också sjukt - sjukt bra! Så himla härligt att komma dit och träffa alla mysiga människor; en massa skånefolk som jag inte har träffat på hur länge som helst... Jag och Gabbe YOLO:ade och badade på lördagen och jag kan säga att det var väldigt kallt. Ändå satt vi på bryggan en stund i bikini och handduk och pratade om det fina vädret. Det sjuka var att det låg frost på marken, så våra fötter dog av kyla när vi gick upp från sjön igen. 
På kvällen såg vi en jättebra film som heter Father of Lights, rekommenderas!
 
Senare, på natten, skulle vi sneaka ut, för man var tvungen att gå och lägga sig halv tolv och hallå - det var sista natten. Man kan inte slösa bort värdefull tid på att sova. Så vi gick ut och skulle möta killarna, men tyvärr blev vi upptäckta av en ledare och kaosade rätt stort. Jag sov fyra timmar, gick upp klockan sex och gick en lååång, härlig promenad med Gabbe och "den andra" Maria ;) stod på bryggan och såg på soluppgången medan dimma flöt på vattnet. Fantastiskt vackert. Och kallt.
 
Té, bön och frukost. Sedan försvann tiden hur fort som helst och sedan var det dags att åka hem - förutom att jag inte åkte hem. Hängde istället på Ann, Emilia, Matilda, Johannes och Amandus hem till Edvin i Åhus. Riktigt mysigt. Dock hade jag ett möte med SYV inbokat, som jag missade. Heh. Bokade om det till tisdag istället och var tvungen att åka hem en dag före de andra.
 
Vårt brödraskap, bestående av mig, Ann, Paulagirl, Maria 1 och Maria 2, splittrades alltså och alla åkte hem var för sig. Helt annorlunda mot ditresan och inte alls lika roligt. 
 
En lugn stund på tåget. Det enda som hände var att vi kom försent och höll på att missa bussen, men det var inte så farligt jämfört med allt det andra.
 
Maria och jag spelade självklart "Du är en katt" - världens bästa kortspel även om det inte är officiellt erkänt ännu. Söt Maria, hihi 
 
Loftet på Breanäs.
 
Ann, Paula och jag. Med idominsalva på läpparna och våra bästa duckface. Djupt seriös bild.
#1 / / Ann:

EPISKA DAGAR! gillar dig massvis. hihi!

#2 / / Anonym:

SJUKT EPISKT INDEED! Gillar dig tillbaks :3