You're just a photo in a drawer

HEJ!! Börjar väl som vanligt med att be om ursäkt för att jag inte har bloggat de senaste dagarna, men å andra sidan borde jag kanske inte det, eftersom alla har rätt att ta semester över jul. Även från bloggen. 
 
Men jag får väl inleda med den klassiska hälsningen GOD JUL, även om god fortsättning kanske hade passat bättre. Ni har kanske rätt att hata mig för att jag inte gjorde ett god jul-inlägg över huvud taget. Men ah. Det finns viktigare saker i livet.
 
Okej. Jag vet vad ni alla undrar - vad har hänt mig för intressant de senaste dagarna?! Vad har jag fått för julklappar? Blev det en vit jul? Åt jag mycket mat?
 
Ja, mina vänner, ni ska få svaren på alla de här frågorna, i sinom tid. Jag fick inte många julklappar, men de jag fick var bra. Till exempel skivan Shallow Grave av The Tallest Man on Earth, det är inte dåligt det. Lägg till det J.K. Rowlings senaste bok och poesi av systrarna Brontë, samt en sådan där cajon (tror att det stavas så i alla fall) och det var riktigt grymt! Och apropå det så fick jag en massa choklad också, som jag gärna vill att någon kommer hit och hjälper mig att äta upp. Får huvudvärk av sockerchocken.
 
 
 
Och ja, det blev en vit jul, även om det började regna framåt natten. Och eftersom vi osökt kommer in på ämnet - framåt natten befann jag mig i Örby kyrka på midnattsmässan och sjöng lovsång. Huruvida jag hade varit nöjd om jag hade hört alltihop, det vet jag inte, men det kändes bra. Många kom fram efteråt också och sa att det var fint, så jag vågar tro att det var helt okej.
 
Till slut - ja, jag åt mycket mat. Godis för första gången på fyra månader, med två-tre undantag. Så jag borstade tänderna fyra gånger och mådde illa, hade huvudvärk och ont i magen hela dagen.