Gårdagens ridtur

Igår så var det ju utetur (som ni kanske noterade av mina vackra strumpor...). Det enda som jag blir riktigt sur på är att det idag är hur fint som helst, men att det igår var regnigt och kallt. När vi kom tillbaka hade hästarna lera upp till magen; och nej, det är ingen överdrift...

 

Men Saga var piggelin, själv var jag väl inte riktigt med på noterna, man känner sig faktiskt inte  pepp i sådant väder. Jag är väl bortskämd ;S I alla fall, hon var vääldigt pigg och skulle springa hela tiden, jag var ju glad om jag höll henne på plats i skritten, i galoppen undrade jag lite om någon hade monterat raketer där bak...?

Under hela turen var hon sådan, kändes nästan som att hon blev ännu mer sådan ju längre vi red. Men det kändes ändå helt okej, jag tycker faktiskt det är kul. Man vill ju ha lite liv och ingen robot, något att jobba med liksom. Jag gillar ju lite häftiga hästar...

 

Jag vet fortfarande inte hur jag ska jobba henne i tölten riktigt, får hon springa på så gör hon ju det och i en jättehärlig tölt, men jag vet ju att man ska jobba ordentligt. Så jag försöker ta i henne och skapa någon sorts form på henne men då går hon emot och gapar. Men jag är väldigt nöjd med traven! Galoppen; ja, där ska vi kanske lugna ner oss lite först...

 

Eftersom vi ju red ut kommer inga nya bilder, däremot lite gamla från förra veckan...

 

Jag vet att jag inte rider jättebra på bilderna och det ser inte sådär jättefint ut... Men jag är medveten om det och det var första gången jag red henne.

Noterar nu hur långt fram mina ben är :/ Jag får jobba på det...

 

Kramar,

Publicerat i Veckans