PRAO och annat

Yes, det blev tufft, vi ska inte ljuga. Igår var det überkallt och jag var på Madkullen från nio till cirka sju på kvällen, fast det var ju för att jag stannade tills jag skulle rida lektion halv sex. Men ändå. Jag har fått mocka, halma, hämta hö och hästar ut och in tills jag går på automat... Dessutom tar jag oftast bussen ut och då får jag gå två kilometer till Madkullen från hållplatsen. Det brukar vara kallt på morgonen också. Men det kan förstås vara kul också (alltså det där med att gå, annars är det förstås kul :) ). Igår morse t.ex. när jag gick förbi en hage med lite nedgånget stängsel, nerrivet och så, tänkte jag att om man gjorde i ordning det kunde man ha hästar där. Då ser jag att där borta står en häst! ...Bara det att det inte är en häst.

Det är en älg.



Och idag när jag gick så ser jag något röra sig i ett träd, tänker att det är nog bara ett löv. Men så kommer jag närmare och ser både en fluffig svans och två små tofsiga öron. En ekorre! Och den var såå söt! Den klättrade i låg höjd på ett träd och en gång stannade den och stack fram huvudet för att titta rakt på mig! Den där ekorren gjorde min dag. 


(Detta är såklart inte den älgen och ekorren som jag såg... jag går inte omkring med vår gigantiska kamera i fickan precis... Så tacka Google xD )


Nu måste jag få fördjupa mig om de underbar djuren hästar! Det finns världens finaste häst på Madkullen nu (nu räknar jag då bort Magni... så sjukt fin!) och det är Solfaradis. Hur söt som helst, men synd nog ska hon nog inte vara kvar så länge till p.g.a. att hon inte passar så bra till ridskolan. Tråkigt men kanske får jag en chans att rida henne i alla fall innan hon åker skulle vara väldigt kul att känna på henne. Som sagt såååå vacker.

Solfaradis tillhör de vackraste på Madkullen tillsammans med Stickan (Stigandi), Magni m.fl.. Nu hittade vi visst en bild också, vilken tur. Hon ser dock lite efterbliven ut på denna bild. Men jag kanske tar en egen någon gång? :D

<3


Också lite annat onödigt: En låt jag tycker att alla ska lyssna på, Geek in the Pink av Jason Mraz, så grymt bra. Synd nog är det troligen inte han som har skrivit den eftersom han inte gjorde det på den tiden, för länge sedan. Men bra ändå! :D Andra låtar jag kan rekommendera (alla finns förstås på spotify) är Life is Wonderful av Jason Mraz, Rattlesnake och Let me go av Daniel Norgren, och sist men inte minst How to save a life av The Fray. Alla tillhör mina favoriter :).


Kram i alla fall, nu måste jag sluta, ska upp vid sju imorgon för att ta bussen kvart i nio. Det tar tid eftersom jag måste fixa matsäck varje dag. Annat var det när du och jag (Emy) åt baguette varje dag i Karlskrona... :D Vi saknar denna tid. 


Hej hopp hälsar

/Dag 

Publicerat i Allmänt
#1 / / emy:

vi saknar denna tid oerhört mycket !!

#2 / / Snacken:

:) Gulligt. (vad snackar jag om nu??)

Men i alla fall så tvingar jag dig officiellt under olaga hot att lyssna på dessa låtar eller döden.

Kram Sn