"Wordplay"

Ahh Jason Mraz! Vilka underbara låtar och herregud vad han kan göra med sin röst! Haha, min gode broders favoritlåt av honom är The Dynamo of Volition, där han sjunger typ tusen ord på tre sekunder... Min bror borde därför lyssna på Wordplay, han kan ladda ned den åt mig - jag vill ha fler låtar på min mp3! För den som vill lyssna på denna fantastiska låt finns här en liten länk:

Jason Mraz - Wordplay

(Högerklicka och välj "Öppna i nytt fönster")

Men denna låt är en av "gamla" Mraz's låtar. Låter det knäppt? Ibland undrar jag om allt som kommer ur min mun är knäppt, men det här har i alla fall en förklaring. Han typ tröttnade på att vara artist och gick in i väggen eller något sådant. Så han tog en paus och verkade hitta sig själv, åkte till Peace and Love-festivalen i Borlänge (vill gå på den om han är där!) och började gilla sitt yrke igen! Så släppte han albumet We sing, we dance, we steal things och här kommer jag in i bilden. Hmm... Kanske inte riktigt, han känner inte till  mig såklart, men den skivan fick mig att älska hans musik! Hans nya låtar, efter att han "hittade sig själv" har en helt annan stil och faktiskt, ett mycket bättre innehåll. Men en hel del av hans gamla låtar är också riktigt bra, till exempel Wordplay och Prettiest Friend, men de har inte riktigt samma standard som de nya.
Sammanfattning: Jason Mraz före han började älska sitt yrke = Gamla Mraz. Jason Mraz efter att han hittade sig själv = Nya Mraz (allmänt kallad Jason Mraz).


Ett helt inlägg som handlar om Jason Mraz? Har jag tappat mitt ego? Nej, absolut inte! Här följer en märklig dröm som jag drömde så sent som inatt.
Jag och mamma åkte på isen på en sjö, vilken anledningen vet jag inte. I alla fall var Sverige i krig med Ryssland (detta kommer nog av att jag läser Anne Franks dagbok nu). Mamma parkerade bilen i ett parkeringshus och där fanns också Björn Gustafsson. EmBeskvi var också med i bilen tydligen, för hon klev ur. Jag började prata med Björnis och vi kom bra överens, då korkade EM bröt in och började tjata om hans DVD. Sedan gick vi in i ett rum där alla satt vid stolar mot väggarna och i mitten av rummet och några gick runt stolarna. Jag började också gå runt stolarna, vi väntade på ett meddelande från radion, det var något om kriget. Då frågade Göran (vår lärare) om vi kunde några utrotningshotade djur, eftersom kriget skulle utrota fler (U-båtarna och vattenbomber skulle tydligen drabba vattendjur). AS sa typ komolotyper, men hon menade komodovaraner, jag sa tapirer, någon sa då aborre varpå Göran svarade: Aborre är RIKTIGT utrotningshotade. Aborrar är ju inte alls utrotningshotade! Men tydligen i denna dröm, som sedan var slut.
Baseline: Jag älskar drömmar!

Vet ni vad jag har lust att göra nu? Spela Sims ja, men en annan sak.
Kolla på South Park! De är helt enkelt underbara, men jag vill ha en ny säsong, helst åttan, att
kolla på så jag får se något nytt. Men jag ska nog se ett avsnitt sedan. 
Här är en bild på Kenny McCormick utan luva!! Från South Park  Bigger Longer and Uncut.

"H
a La La La La
Listen closely to the words I say
Ha L
a La La La
I'm stickin' to the wordplay
Ha La La La Love
The wonderful thing it does
Because, because
I am the wizard of ooh's and ah's and fa-la-la's
Yeah the Mister A to Z
They say I'm all about the wordplay
..."

Hjärtligt adjö
/Dafie
Publicerat i Allmänt