Varför???!!!

Det finns en grej som jag har så svårt för. Det är folk som klagar men som inte gör något åt det. Jag har hört en viss person i min klass klaga många gånger över tillsatserna i vår mat. Sedan går han och köper Bounty på rasten. Är det bara jag som tycker att detta är konstigt? Det går ju faktiskt att välja mat som är utan, eller i alla fall relativt fria, från tillsatser (typ sköldlöss och fläskgelatin (Jo det finns faktiskt!)). Att t.ex. välja mörk choklad med hög kakaoprocent utan någon annan smak, är ett tips.
Sedan är det en massa ungdomar som klagar över att de vuxna förstör miljön genom sådana där oljeläckor som i USA, men själva tackar de aldrig nej till att få skjuts med bil någon kilometer.
Och en del håller på och klagar på att det är stökigt hemma eller över att ens föräldrar inte städar ordentligt. Är det omöjligt att göra något själv eller? Jag dammsuger 4 rum plus trappa någon gång i veckan. Ser jag en veckogammal dagstidning lägger jag den i återvinningen. Så det är faktiskt inte så svårt (med det vill jag inte säga att det är städat hemma. Jag kan väl inte hålla reda på Jolinas strumpor!).



Det värsta är att jag inte förstår varför man gör såhär. Det är såklart fullt naturligt att klaga, javisst, men gör man inget åt det så tycker man väl inte att det bör åtgärdas eller? Klagar man bara för att klaga, eller vill man att det ska bli bättre? Tror man att någon annan ska komma och städa upp efter en? GUD vad sur jag blir på detta.
Snälla, sitt inte still och klaga! GÖR NÅGOT ISTÄLLET!

Egentligen ville jag inte att min inlägg skulle handla "enkom" om detta, men jag hinner inte göra klart det andra som jag ska lägga in. Men tro mig, det blir riktigt bra!

Klagoanden Den Pyrande

P.S. Jag är fullt medveten om att jag själv klagar. Men kanske kan detta göra något åt saken? Det är i alla fall ett försök!

P.P.S. Lade ni märke till att Den Pyrande är mina initialer samtidigt som det betyder att jag pyr av ilska? Den var bra va!
Publicerat i Allmänt