Epona Horse Show

Japp, vi var på hästshowen igårkväll och det var superbra! Jag har två bilder som jag tänkte visa er, tagna med Elias mobil. Eftersom de rörde sig är den ena lite suddig, men det gör väl inte så mycket. Showen var jättebra och hästarna var förstås vita Lippizzaner-hingstar (och två bruna) eftersom det var Spanska Ridskolan som höll i tyglarna. Vi fick se en levade med ryttare! (Levade är när hästen reser sig på bakbenen). Det var också tre hästar som stegrade sig och hoppade fram på bakbenen!!! Jag bara satt och gapade och sade: Hur är det möjligt?? Det var värsta bra, och ryttarna var såååå skickliga!













Här står alla hästarna (utom de två bruna) uppställda innan showen skulle börja. De red kadrilj bland annat och gjorde typ blixtlåsmetoden fast med hästar.

Nu ska vi alldeles strax åka till Tjeckien, ca: sex timmar i bil, men vi har Robinson Crusoe att lyssna på så det går nog bra. Vi åt en jättestor brunchbuffé idag så att vi ska stå oss ett tag. Jag trodde nästan att jag skulle rulla fram efteråt! Jag har skrivit klart de sista vykorten som ska postas idag innan vi åker över gränsen, men här fanns många postlådor så vi kör säkert förbi någon. EM, JD, LA och CAS ska få vykort från Budapest, VW, AS och CaAi fick från Kraków. Hoppas att de kommer fram!

Eventuellt att EM får någon souvenir, jag såg en som kanske kunde passa, men jag vet inte vad jag ska ge er andra så ni får nog klara er. Det viktigaste är trots allt att ni har mig! ^^^

Nu kommer det förmodligen inte fler inlägg förrän jag är hemma =´( !

Kram,
Dafie
Publicerat i Allmänt