Lite Filosofi

Har ni tänkt på en sak?
Om ni dog i morgon, vad skulle ni komma ihåg från ert liv?
Hur ni har suttit framför datorn och spelat Sims? Eller hur ni kollat på Idol på TV?

Tänk att aldrig få komma tillbaka till Jorden! Hade ni varit stolta över era liv?
Jag vet att jag hade velat minnas något annat än en skärm, även om det är det som ni kanske längtar efter just nu.

Jag vet att jag kommer att minnas mina stunder med mina vänner, med hästarna och alla gånger på teaterskolan och ensemble och cirkusskolan.
Ni kanske tänker att ni har hela livet på er, men om ni dör imorgon, skulle ni inte ångra er?
Hade det inte varit bättre att förverkliga era drömmar?

Man ska inte ta allting med en gång, inte så snabbt att man har gjort allting när man är trettio, men det finns alltid nya saker.
Om du reser jorden runt när du är tjugofem, bor i regnskogen när du är tjugosex, lever med eskimåer när du är tjugosju, gör karriär när du är tjugoåtta kan du fortfarande skaffa familj vid trettio, och det är något helt annat!
När du är ännu äldre, besök alla släktingar, se Paris, Grand Canyon och Egypten!

Men även som barn bör du göra något roligt! I stället för att spendera din tid framför datorn kan du göra mycket annat!
Alla har inte möjlighet att gå i teaterskola, eller något sådant, men försök! Man kan uppleva en hel del ute i skogen alldeles själv.

Och det bästa är att du kommer att må bättre själv också.

Ledsen att jag inte har skrivit något här på länge, men jag vill göra något annat av mitt liv.

Deeply
/Dafie

Publicerat i Allmänt