Så här var det idag!

Så, nu när jah har lite tid tänkte jag berätta lite om min trevliga dag.
Skolan var väl sådär, såg Lysistrate, de grekiska kvinnorna som kärleksstrejkade. Den var helt okej, ganska rolig. EM och VW och jag dampade lite, Magsnus var jätterolig!

Men det bästa var såklart eftermiddagen. Jag hängde med Jolina till hennes knatteridning på Madkullen, ja, vi hästtokiga gör vad som helst för en anblick av hästar...
Jag hjälpte Jolina med Stigandi (hennes favorit fast inte min...) , sedan var det tre personer som inte kommit så jag sadlade av och släppte ut dem i hagen. Var lite rädd att jag släppt dem fel, men det hade jag inte. Sedan gick jag till den bortre hagen och pratade med Kjartan och fölis Silfra! Det var underbart!!!!!! Kjartan var mest intresserad av det korta gräset, men han kom i alla fall fram till staketet. Han var jättevacker när han tittade på mig, öronen pekade rätt fram och manen böljade... Fast han var i smutsigaste laget.
Och så var det fölis!! Jag älskar lilla Silfra. Hon gick i hagen bredvid mamma Urvinda, och så fort jag lockade lite kom hon fram till mig vid staketet. Hon nosade lite - hennes mule är pytteliten men supermjuk - och sedan kunde jag gnugga henne i pannan, bakom öronen och under hakan. Jag smekte hela huvudet, och hon barar lät mig göra det! Ibland vände hon bort huvudet, så då kliade jag henne på manken, hon verkade gilla det för så fort jag slutade klappa henne tittade hon förebrående på mig och sträckte fram huvudet. Suck, jag älskar hästar, speciellt den isländska sorten ^^. Jag tycker synd om emBskvi och Vicky för att ni inte är lika hästgalna, men det måste vara skönt att inte behöva längta så mycket efter något som inte kommer slå in...

Ohh imorgon är det kalas! Eller Partay som jag, emBeskvi och Snorkråkan brukar säga... Den är Vicky och Néa som har "festen" och det kommer bli superkul! Jag har köpt de dampigaste presenterna ever, tro mig! Haha, emBeskvis är väl också bra... Det kommer bli superkul i morgon, men nu måste jag sluta skriva, pappa vill att jag kollar på TV med honom, jag får väl vara lite schysst, han är ju min pappa!

Hej hej, tack för att du läste =)
/Dafie Den Coola

Publicerat i Allmänt