South Park på japanska och vaccinering

HAHAHA! Sitter just nu och lyssnar på Dreidel song på tyska! Ja ni hörde rätt!!! Det låter helt mobbat, till exempel:

Courtney Cox, ich will dich.
Du warst heiss in der Show.

Kan ni fatta????

Och en annan "song von southpark der film" på tyska är Brian Boitano, som även finns på JAPANSKA!!! HERREGUD!! De får knappt in orden HAHA! Bra? Njaa, jag kan väl säga att föredrar South Park på engelska...

Och jag går i hästdrömmar som vanligt, inte en dag utan att jag funderar på hur jag ska kunna få Kjartan. Jag måste ha honom på cykelavstånd, kan jag åka till stallet varje dag, bortsett från det ekonomiska problemet... Jag får nog överleva tills vidare.

Och jag tog Influensavaccinet idag! Ingenting har hänt mig hittils men det kan ju komma ^^. Mamma funderade in i det sista! Pappa tyckte att jag inte skulle ta det, men mamma ville inte att jag skulle ligga däckad och kräkas i några veckor, då skulle hon väl bryta ihop.

Väldigt delade åsikter om det här. "Lille Winter" tyckte att det var totalt onödigt, men Philippo sa att det fanns ingen anledning att inte ta det, för man blev förmodligen mer sjuk av Svininfluensan än sprutan... Snoret ville helst inte ta den, hon såg jättespänd och rädd ut, men enligt Camilla och Picky såg jag ut som en staty...

Var är EmBeskvi? Hon är sjuk *snyft*! Saknade dig idag, Camilla fick mig och Snor att nästan dö av skratt med exempelvis: Min hund är dum och död! OBS! Inte om en riktig hund utan på Diabeteshunden, något sorts lärospel där man ska lära sig att ta hand om diabetesdrabbade hundar... Vi måste spela det i skolan för att delta i en tävling, lyx va?

Och lite tankar...
Varför påverkas vi så mycket av musik egentligen? Hela detta KP-numret handlade om musik, och jag vet att de flesta som jag känner blir påverkade av musik, de blir glada, ledsna, pigga o.s.v. Men hur kan det komma sig??? Själv blir jag jätteglad av alla South Park-låtar och lugn av Bach. Månskenssonaten av Beethoven blir jag oftast ganska sorgsen av...
Fast det bästa är att spela/sjunga själv, när jag spelar en snygg låt i min flöjtensemble lever jag mig verkligen in!!! Men jag vet att inte många av mina vänner spelar ett instrument, då är det svårt att förklara...=)

I alla fall, hoppas ni har det bra där "ute i höstrusket"!
/"Den Musikaliska" Dafie

Publicerat i Allmänt